مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» املت کدو سبز ویژه وگان بدون تخم مرغ

املت کدو سبز ویژه وگان بدون تخم مرغ

این املت کدوی گیایی بدون تخم مرغ برای کسانی که در رژیم های غذایی کم کالری و گیاهخواری قرار دارند مناسب است. این یک دستور العمل همه کاره است که بسیاری از غذاهای خوشمزه را با هم ترکیب می کند.


این املت کدو سبز وگان یک جایگزین عالی برای املت تخم مرغ است. این همچنین برای افرادی که به وزن خود توجه می کنند بسیار مناسب است زیرا کالری کدو سبز بسیار کم است.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن


ارزش غذایی و مزایای کدو سبز :


کدو سبز گیاهی است که دارای بسیاری از مواد مغذی مفید و آنتی اکسیدان است.

به دلیل کمبود کربوهیدرات موجود در آن ، کدو سبز حاوی مقدار زیادی آب و مقدار کمی شکر است. همچنین شامل موادی به از جمله: پتاسیم ، منیزیم ، فسفر ، آهن و کلسیم میباشد.


کدو سبز همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های C ، B9 و K است. با تشکر از مواد تشکیل دهنده آن ، خوردن کدو سبز فواید زیادی را برای شما فراهم می کند که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.


1. سلامت قلب و عروق شما را بهبود می بخشد


کلسترول در کدو سبز وجود ندارد ، بنابراین اگر دچار فشار خون بالا هستید ، باید کدو سبز بخورید. اگر کدو سبز را به رژیم روزانه خود اضافه کنید ، می توانید بسیاری از مواد مغذی را بدون بالا بردن سطح کلسترول بد خود دریافت کنید.


2. به هضم غدا کمک می کند


کدو سبز حاوی مقدار قابل توجهی نوعی فیبر محلول است که برای سلامتی روده شما بسیار مناسب است زیرا به بهبود یبوست و ریفلاکس کمک می کند.


همچنین به رشد باکتری های مفید در فلور روده شما کمک می کند و جذب مواد مغذی را به لطف اثرات پرهوتیک آن تسهیل می کند. خوردن کدو سبز همچنین با پیشگیری از زخم معده و سندرم روده تحریک پذیر همراه است.


تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

3. از فشار خون شریانی جلوگیری می کند


کدو سبز حاوی پتاسیم است که یک ماده معدنی همراه با فشار خون شریانی است ، زیرا از دفع سدیم در ادرار جلوگیری می کند و کمبود پتاسیم با افزایش فشار خون همراه است.


همچنین ، خوردن غذاهای کدو سبز با دفع مایعات بیش از حد همراه است ، که این ویژگی برای افراد مبتلا به الیگوریا (تولید ادرار غیر طبیعی) یا سنگ کلیه از ویژگی های بسیار مفیدی برخورداراست.


دستور العمل املت وگان کدو تنبل:


همانطور که مشاهده می کنید ، تهیه این دستور العمل املت کدو وگان نسبتاً آسان است و نتایج آن خوشمزه خواهد بود. شما همچنین می توانید این املت را با سالاد ، سبزی، هویج یا برخی از غذاهای گیاهی دیگر همراهی کنید.


مواد لازم برای املت کدو تنبل وگان


2 عدد کدو سبز متوسط


1 عدد پیاز بزرگ


روغن زیتون خالص


100 گرم آرد نخودچی


1 قاشق غذاخوری بزرگ نشاسته ذرت


200 میلی لیتر شیر گیاهی ، ترجیحاً شیر سویا


200 میلی لیتر آب


نمک ، فلفل و پودر سیر


طرز تهیه املت کدو تنبل وگان


اول از همه پیاز را خرد کرده و کدو سبز را پوست بگیرید.


برای طبخ این سبزیجات می توانید از ماهیتابه یا مایکروویو استفاده کنید. اگر از یک تابه استفاده می کنید ، چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و روی حرارت متوسط ​​بپزید تا پیاز و کدو سبز نرم شوند. اگر می خواهید از روغن کمتری استفاده کنید ، می توانید از مایکروفر خود استفاده کنید: سبزیجات را درون یک کاسه با درب قرار دهید که می تواند در مایکروویو قرار گیرد و در دوره های دو دقیقه ای بپزید تا خوب پخته شود.


سپس آرد نخود ، نشاسته ذرت ، آب و شیر گیاهی را درون یک کاسه بگذارید تا مخلوط، جایگزین تخم مرغ شود. به خوبی با یک میکسر دستی مخلوط کرده و نمک و فلفل و پودر سیر را اضافه می کنیم تا طعم بگیرد. همچنین می توانید هر ادویه دیگری را که می خواهید اضافه کنید.


سپس کدو سبز و پیاز پخته شده خود را به ظرف اضافه کنید. این مخلوط به مرور زمان سفت می شود ، بنابراین تهیه آن درست قبل از افزودن کدو سبز و پیاز مهم است.


بعد از آن روغن را درون یک تابه قرار داده و وقتی روغن داغ شد ، مواد را درون تابه اضافه کنید.


برای اینکه املت به خوبی بپزد درب تابه را بگدارید وقتی روی املت حباب های کوچک ظاهر شد باید املت برا برگردانده و طرف دیگر را سرخ کنید.


سپس املت را بپزید تا طرف دیگر آن طلایی شود و سپس آن را از روی آتش بردارید.


حالا املت کدو سبز وگان شما آماده است!


این دستور العمل را برای تمام خانواده خود تهیه کنید و از تمام ویژگی های مفید کدو سبز که در این مقاله به آنها اشاره کردیم ، بهره ببرید. این هم یک روش عالی برای اضافه کردن این سبزیجات به رژیم غذایی بچه های کوچک شما است.


ترجمه شده از سایت : yemek.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده